Lesene konstrukcije lahko na grobo razdelimo na tri kategorije: lesena ostrešja, lesene hiše in manjši leseni pomožni objekti. Med pomožne lesene objekte spadajo leseni nadstreški, kolesarnice, vrtne lope, otroške hiške in podobno. Zaradi dostopnosti in ugodnih lastnosti je les že od nekdaj najbolj priljubljen gradbeni material za celo vrsto konstrukcij.
Lesene konstrukcije so sestavljene iz nosilnih in povezovalnih lesenih elementov – tramov, ki so lahko različnih dimenzij. Zelo pomembno je, da so ti tramovi dimenzijsko stabilni in dovolj ravni, sicer bi se konstrukcije lahko zvijale, kar je precej nezaželeno. Zato mora biti les najprej dovolj suh, šele potem pa narezan na končne kose oziroma tramove. Leseni tramovi so tradicionalno narejeni iz celega debla, ki je izbrano glede na želeno dimenzijo tramu. Vse več pa se za lesene konstrukcije uporablja lepljence, ki jih drugače rečemo tudi lepljen les. Cenik teh elementov je odvisen od dolžine in strukturne sestave. Visoko nosilni tramovi iz lepljencev imajo drugačno strukturo in višjo ceno, za mnoge kose pa nosilnost ni tako pomembna in so tako lahko cenejši.
Cena lesenih konstrukcij in lepljenega lesa
Lepljen les, cenik katerega variira glede na kompleksnost sestave, ima mnogo prednosti v primerjavi s klasičnimi tramovi. Lepljenci so narejeni iz posameznih manjših kosov lesa, ki se s smiselnim prekrivanjem sestavijo v obliko kvadratnega tramu. Način sestavljanja in vrsta lesa določajo tudi končno trdnost in s tem namembnost tramu iz lepljenega lesa. Je pa potrebno vedeti, da za lepljen les cenik vsebuje tudi obdelavo posameznih sestavnih kosov, njihovo lepljenje in stiskanje v posebni hidravlični stiskalnici. Le z ustrezno opremo so namreč lepljenci dovolj kvalitetni za njihovo uporabo v lesenih konstrukcijah.
Najbolj pogoste strukture iz lepljenega lesa so danes ravno leseni nadstreški. Po eni strani gre za to, da je pri njih lesena sestava najbolj vidna, vsekakor pa leseni nadstreški pridno nadomeščajo garaže za avtomobile v veliki večini novogradenj.