Motoristi so med vsemi udeleženci v prometu skupina, ki je izpostavljena največjemu tveganju za poškodbe. Že res, da so po navadi dobro zaščiteni s čelado in oklepom, toda za razliko od pešcev in kolesarjev se gibljejo precej hitro, še vedno pa so precej manj vidni od avtomobilov. Zato je pri motoristih velik delež nesreč tak, da za njih niso krivi sami, temveč drugi prometni udeleženci, ki jih enostavno spregledajo in izsilijo na bilo kakšen način. Seveda pa imajo mnogi motorji, sploh cestni, izjemne pospeške, ki premamijo marsikoga, da preceni svoje sposobnosti ter razmere v prometu in vozi prehitro. Zato je priporočljivo opraviti trening varne vožnje. Dodatna nevarnost preti še v obliki trkov z divjadjo, ki so lahko tudi pri nizkih hitrostih za motoriste izjemno nevarni.
Zato je izpit za motor zasnovan nekoliko drugače, kot pri avtomobilih. Tu so štiri kategorije, ki si sledijo po vrsti in omogočajo vožnjo najprej z bolj enostavnimi, kasneje pa z močnejšimi motorji. Tako se kandidati postopoma privajajo na višjo moč in ni tolikšne nevarnosti, da bi se nesreče dogajale zaradi neizkušenosti oziroma premočnih motorjev. Mlade motoristične navdušence se spodbuja, da izpit za motor naredijo postopoma. Kategorija AM, ki velja za mopede in skuterje do 45 km/h in do 50 kubičnih cm prostornine motorja, se lahko opravlja pri 15 letih. Sledi kategorija A1 za motorje do 125 kubičnih cm pri 16 letih, nato kategorija A2 do 25kW moči motorja pri 18 letih, dve leti po tem pa končno lahko opravimo kategorijo A za neomejene moči motorja. V primeru, da nismo opravili nobene od predkategorij, lahko izpit za motor neomejene moči opravljamo šele pri 24 letih.
Trening varne vožnje za motoriste je zelo uporaben tečaj, ki se ga izvaja v dveh različicah. Eno je potrebno opraviti v roku 2 let po opravljenem vozniškem izpitu, s čimer si zagotovimo njegovo podaljšanje. Obstaja pa še obnovitveni trening varne vožnje, ki ni obvezen, vendar zelo priporočljiv na začetku vsake sezone.